12 okosság a gyorséttermekben felszolgált kajákról

/
/
3515 megtekintés

Tisztában vagyunk, hogy nem a gyorséttermi kajáktól lesz kockahasunk, hosszútávon nem egészségesek, és nem is mindenki szereti, de a naponta milliókat kaszáló franchise-ok nagyon jól tudják mi kell a népnek. Ezzel a 12 okossággal azonban nem mindenki szembesült még, de most itt az ideje.

A gyorséttermek nagyon jól tudják, hogy az emberek milyen ízekre vágynak, pontosan mire van szükségük, miért is választanak egy jó hambit az asszony kakashere pörköltje helyett. Lényegében függők lesznek, de ez a cél. Vannak azért helyek, ahol minden finomabb, de jól ki van az találva, hogy mi is legyen egy mekis burgerben az összetevő, hogy rákapjunk, mert ugye ez a cél.

Nem jellemző, hogy egy mekiben sok-sok percet várunk a kajára, nem látunk marhát a parkolóban legelészni, amit az egyik beosztott éppen kupán vág a hambihúsért. Pikk-pakk elkészül, mi még elő sem kotortuk a zseb aljáról az aprót, de már kész is van. A húsokat úgy pakolják a fagyasztóba, hogy alig egy perc sütéssel már fel is tudjuk azt falni.

Egy otthoni kosztot felmérések szerint is többször megrágunk, mint egy csibeburgert. Nem véletlenül elég csak fél fogunkra egy-egy gyorséttermi menü, aminek az a célja, hogy hamarabb lecsússzon, az ízekre még éhesebbek legyünk, így a kasszához fáradjunk egy újabb adagért.

A vörös és sárga színek az éhségérzetünkre hatnak, tudat alatt ösztönzik a habtestünket arra, hogy belibbenjünk egy Burger Kingbe, KFC-be, Pizza Hut-ba. Feltűnő és eléggé domináns színek, nem véletlen az sem, hogy a mustár és ketchup is ezekkel a színekkel készül.

Egyetlen eladótól sem hallottuk még, hogy oké, ennyi. Mivel eladás a cél, tudat alatt azért belénk sulykolják, hogy egy sültkrumpli és nagykóla még bőven elfér a tálcán. Nem arra kérdeznek rá, hogy akarunk-e még valamit, mert ha nem, akkor tipli, hanem konkrétan felajánlják a termékeket. Felmérések szerint az emberek 85%-a nem tud nemet mondani, és elcsábul még egy-egy apróságra, amit egy-két akcióval még jobban vonzóbbá tesznek.

Máshol is jellemző, hogy költséghatékonyság miatt csak pár forinttal olcsóbb a kis kóla, amit az ember egyébként is venne, mert minek a nagy, ki akar egy kajáldából teli hassal távozni. De már csak azért is veszed a nagyobbat, mert alig drágább. Ami ebben az üzlet, hogy tele van vágva jéggel, és még kalóriából is jóval többet viszel be a szervezetbe. A függőség pedig mindig egy kis lépéssel kezdődik.