10 érdekes tény a repülésről, amiket utasként nem kötnek az orrodra

/
/
36783 megtekintés

Ha sokat repülsz, akkor sem biztos, hogy tudod ezeket az érdekességeket.

Személyzeti pihenő rekeszek

A hosszabb repülőutak alkalmával a pilótáknak és a személyzetnek is szüksége van pihenésre, de a rengeteg eladható hely mellett csak nehezen lehet pihenésre alkalmas plusz helyeket kialakítani. A CRC (Crew Rest Compartment) olyan apró rekesz a gép testében, amit a mérnököknek a személyzet pihenéséhez sikerült kialakítani. Semmi másra nem valók, csak rövid alvásidőkre, relaxálásra.

 

Fogantyúk a vészkijáratoknál

Az ajtókon lévő fogantyúk segítenek kinyitni az ajtókat, de a mellette lévők kapaszkodásra szolgálnak. Vészhelyzet esetén ugyanis nem a személyzet menekül elsőként, hanem a kapaszkodókba csimpaszkodva segítenek az utasok leszállásában.

A repülőgépek levegője

Az utasok régóta aggályokat fogalmaznak meg azzal kapcsolatban, hogy a gépek fedélzetére befújt levegő minősége rossz. Az utasok leginkább amiatt aggódnak, hogy a hajtóműből befújt levegő olajból származó illatanyagokat is tartalmazhat, amely káros az egészségre, azonban ezt számtalan vizsgálattal sikerült megcáfolni. Aki aggódik, az fölöslegesen teszi, hiszen legalább annyira tiszta a levegő a gépek belsejében, mint a földön.

Cooper lapát

Az apró kallantyú a híres D. B. Cooper gépeltérítő apropóján született meg a legtöbb repülőgép ajtaján. A férfi ugyanis 1971-ben egy Boeing 727-est rabolt el, váltságdíjat követelt, majd 200 ezer dollárral kiugrott a gépből. Azóta egy kallantyút szerelnek a repcsikbe, amik megakadályozzák, hogy repülés közben bármelyik ajtó is nyitva maradjon.

Fekete háromszögek

A repülőgépek falán elhelyezkedő háromszögek nem vallási jelképek, hanem a személyzet számára biztosítják a legmegfelelőbb helyeket, ahonnan a szárnyakat és a lamellákat tökéletesen meg tudják figyelni. A műszerek ugyanis nem mindig működnek a helyesen, és sokszor szükség van arra, hogy az ember a saját szemével bizonyosodjon meg a gép részeinek tökéletes működéséről.