Itt az oka, hogy miért leszel túl hamar részeg a kevés piától

/
/
4959 megtekintés

A legjobbakkal is előfordul, hogy olykor túl hamar rúg be a kevés piától, az okok pedig egészen egyszerűek.

Először is, ha jó előre tudod, hogy temérdek piával fogod lebombázni a tested, nem árt előtte olyan kajákból bezabálni, ami a bekortyolt szesz mennyiséget felszívva meggátolja annak azonnali felszívódását. Ha semmi kaja nélkül akarod leinni a haverodat, nagy a valószínűsége, hogy már pár pohárka után az asztal alatt végzed. Érdemes közben is csipegetni, de ne vidd túlzásba, nehogy a buli legjava közben érjen egy kellemetlen tolófájás.

Az sem a legjobb ómen, ha már annyira várod az esti mulatozást, hogy hajlamos vagy éjszakázni, filmezni alvás helyett. Másnap olyan a szemhéjad, mintha ólomból volna, ami folyamatosan ragad lefelé. Ha egyébként is fáradt vagy, az alkohol csak meggyorsítja a bekómázást, vagyis sokkal hamarabb leszel részeg, mint kipihent állapotban.

Egyébként sem egészséges három műszakban dolgozni, de ha a felborult biológia órádra még rá is iszol, ne lepődj meg, ha koki részeg leszel egy feles után. Akkor fokozódhat a dolog, ha emellé még jó messzire el is utazol, olyan helyre, ahol minimum 6 óra eltérés van az otthoni időhöz képest. A szervezetnek ilyenkor rá kell állni az új időzónára, és az anyagcserének is fel kell venni a ritmust. Ha a májad épp sztrájkol, ne várd tőle, hogy szeszelés közben folyamatosan bontsa lefelé a káros anyagokat.

Ha kevesebb vizet iszol, az alkohol is hamarabb fejen ver. Nem a soványság a lényeg, hiszen a deszka testalkat is kiihat a vagyonodból. Pusztán, akinek a testében több víz van, az később hasal el egy ivós buli közben.

A kondiba járók nagy többsége szerencsés lehet, hiszen a nagyobb izomtömeg több alkoholt képes bevonzani, bár ez nem azt jelenti, hogy guggolás után érdemes fogadást kötni a cingár haverokkal, hogy ki bírja tovább.

Akkor is hamar elájulsz, ha keversz mindenféle piát. Ha már ilyesmire adod a fejed, legalább csináld okosan, igyál csak egy félét, főleg olyat, ami kevesebb cukrot tartalmaz a nagy átlagnál.