Napi 10 perc ebből a gyakorlatból olyan, mintha fél órát futottál volna

/
/
5345 megtekintés

Miért futnál 30 percet, ha ezzel a 10 perccel ugyan azt az eredményt éred el?

Egy jól megtervezett, magas intenzitású intervallum edzés sokat segíthet a céljaid megvalósításában.

Éppen ezért érdemes lenne elgondolkodnod azon, hogy a súlyzók mellett néha az egyik leghatékonyabb, ugyanakkor legegyszerűbb eszköznek is adnod kéne egy esélyt. Hogy mégis mire gondolunk? Természetesen az ugrókötélre. Az ugrókötelezés ugyanis kétségtelenül az egyik legnagyszerűbb módja a kardiózásnak. Egy néhány évvel ezelőtt végzett kutatás szerint

10 percnyi ugrókötelezés ugyanolyan jó hatással van a szív- és érrendszeri egészségedre nézve, mint 30 percnyi kocogás. Arról nem is beszélve, hogy ugrálás közben több kalóriát égetsz el percenként, és több izomcsoportot is keményen megdolgoztathatsz általa.

Nem kell tehát feltétlenül a futógépen tölteni órákat, elég hetente néhányszor elővenni a jó öreg kötelet és beiktatni egy intervallum edzésbe. Hidd el, tökéletes kiegészítése lesz a súlyzós edzéseidnek. Ha pedig azt gondolnád, hogy ugrálni túlságosan is unalmas, akkor nézd meg ezt a videót, amiből kiderül, hogy szinte számtalan variáció létezik: