Pajtában rohadva várta az elmúlást a magyar motor, de egy srác megmentette

/
/
7090 megtekintés

Kerti kistraktornak átépítve várta a végzetet, de az örök elmúlás helyett az ujjászületés lett a klasszikus Pannonia sorsa.

Ritka gépnek számított, és abban az időben elkezdték felkapni a régi dolgokat, mi is átkutattuk a környék összes fészerét, pajtáját Pannonia és egyéb veteránalkatrészek után keresgélve” – idézte Józsefet az átépítés teljes folyamatáról beszámoló Vezess.

“Körülbelül egy éve visszatért a vágy egy öreg magyar motor bírtoklása iránt, így elkezdtem egy használható darab után kutatni.

Csak a Pannonia TLF jöhetett szóba és feltétlenül ’60 előtti darab,mert jól mutat az utolsó szám előtt az az 5-ös, mert úgy még régebbinek hat, és mert ez volt az első olyan Pannonia, ami kívülről tökéletesen megfelelt az igényeimnek.”

József végül egy pajtában megmentésre váró, csendben rozsdásodó roncsra csapott le, így nézett ki:

Kerek egy év, rengeteg meló, utánajárás, még több meló, kutatás, és nem kevés anyagi ráfordítás után viszont újra gyári fényben tündököl a magyar motorgyártás egyik ékköve.

A motor még fellelt állapotban is indult némi bütykölés után, a felújításban pedig a géplakatos édesapa is sokat segített. “Jöttek az alkatrészek, állandóan a neten lógtam, vettem mindenféle dolgokat hozzá, persze volt amikor már túlzásba is estem. Jött a nagy falat, a krómozott alkatrészek beszerzése. Ez volt a motor legköltségesebb része, nem is részletezném, egy pestszentlőrinci börze alkalmával, sikerült beszereznem minden cuccot amivel a motort elkezdhettem összerakni.

Persze voltak keveredések, az apró hibákat is rossz szemmel néztem, így rengetegszer telefonáltam csereberéltem az alkatrészekkel sokszor az eladók agyára menve, de ez volt az ára hogy egy igazán szép dolgot alkossak. Gyújtást is szereztem jópár darabot, végül itt is a legkevesebbet futott gyönyörű gyári állapotú került beépítésre, sikerült hozzá vennem vadonat új lendkereket is.

Szép lassan cserélődtek az alkatrészek, reklamáltam, visszamondtam újracsináltam, aztán megint újra, mígnem minden készen állt ahhoz hogy kiguruljon a szabadba, eljött 2018 04 19, pontosan egy héttel előbb minthogy egy éve hozzám került a motor, elkészült az öreg vas és 20, 30, illetve ki tudja hány év után újra két keréken állt a gépezet.