A Nissan gyár egy igazi fenevaddal ünnepli a GT-R sportkocsi fél évszázados jubileumát

/
/
6293 megtekintés

A Nissan az olasz stúdióval karöltve egy GT-R Nismo-t alakított át, hogy stílusosan, egy igazi aszfaltgyilkos szörnyeteggel ünnepelje az autó ötvenedik születésnapját.

A Nissan gyár sportkocsiját mindenki ismeri. Kevés autó van, ami képes legyőzni gyorsulásban az egekig hegyezhető utcai változatokat, aminek ötvenedik születésnapját a megfelelő módon ünnepelte a gyár. Összefogott a szintén fél évszázados olasz autótervező műhellyel, és olyan GT-r-t gyártottak, ami nem csak megjelenésével okoz feltűnést az utakon.

A japán cég formatervező mérnökei megálmodták, az Italdesing pedig megalkotta a GT-R50 Coupe-t, aminek orrában egy 3,8 literes, biturbós V6-os kapott helyet 720 lóerővel és 780 Nm nyomatékkal. A motor lelkét egy GT3-as versenyautóból buherálták ki és építették bele az évfordulós szörnyetegbe egy hatfokozatú, dupla kuplungos váltóval karöltve.

A teljesítményhez meg kellett erősíteni a differenciálműveket, hajtókarokat, a komplett szerkezetet. Hogy ekkora teljesítménnyel az úton maradjon, áthangolták a felfüggesztéseket, a 21 colos felnik 255/35, 285/30-as Michelin Pilot Super Sport gumikat kaptak. A fékerőről Brembo fékek gondoskodnak, amiket vörösre festettek a tervezők.

Az autó külsejében az arany szín a meghatározó, ami a hűtőrácson, a karosszéria hátulján és a sárvédőkön emeli ki az autó egyes elemeit. Egy magas embernek szomorú, egy aerodinamikát is figyelembe vevő vásárlónak boldogság az 54 mm-el lejjebb vitt tető, aminek a közepére egy bemélyedés került. A hátsó szélvédő hosszabb lett, a hátsó lámpák csiga szem módjára bújnak ki a karosszériából, hogy talán jól lássák a hatalmas állítható hátsó szárnyat.

A belső is harmonizál a külsővel, ahol szintén megjelenik az arany szín. A kárpit alcantara és olasz bőr, míg a kormány készítésénél a karbon volt az elsődleges alapanyag.