A németek megmentik a dízeleket?

/
/
2989 megtekintés

Úgy tűnik nem maradunk kormolós TDI-k nélkül, legfeljebb visszatekerik kicsit a füstcsavart, a lényeg, hogy mindenki nyugodjon le, és ne pánikoljon.

Béláim, túltoltuk! – valami ilyesmi hangozhatott el a germán nagy vízfejek gyűlésein, mert olyan szinten sikerült démonizálni a dízeleket, hogy az egyszerű autóvásárlók már pánikolva menekülnek a gázolajos autók elől.

Ezt pedig megérzi ám a Volkswagen-család, a BMW, a Mercedes, és így a német gazdaság is. Így várható volt, hogy jönnek a “NYUGODJON LE MINDENKI A P…CSÁBA.” üzenetet hordozó hírek. Mint például ez:

Kivitelezhetőnek tartja a német környezetvédelmi hivatal a koros dízelautók utólagos műszaki átalakítását az emissziós értékek csökkentése érdekében. 

A hivatal vizsgálatai szerint a dízelautók utólagos átalakítása 2-3 ezer eurós (650-950 ezer forint) költségkereten belül is megoldható feladat. Független szakértőknek a német szövetségi közlekedési minisztérium megbízásából egy korábban végzett vizsgálata ezzel szemben arra a megállapításra jutott, hogy a dízelmotorok utólagos átalakítás legkevesebb 5 ezer euróba (másfél millió forint) kerülne amellett, hogy teljesítményromlást és fogyasztásnövekedést vonna maga után. 

Az UBA igazgatója a két költségkalkuláció közötti nagy eltérést a becslésekben alkalmazott kiskereskedelmi és nagykereskedelmi beszerzési árak közötti különbségre vezette vissza, megjegyezve ugyanakkor, hogy a legmodernebb katalizátorokkal végzett átalakítás már önmagában is jelentős költségmegtakarítással járna.

Andreas Scheuer német szövetségi közlekedési miniszter határozottan elutasítja a dízelautók utólagos átalakítását, ehelyett – az autóiparral egyetemben – a motorvezérlő szoftverek módosítására helyezi a hangsúlyt. Svenja Schulze szövetségi környezetvédelmi miniszter viszont nem zárkózik el a dízelmotorok utólagos hardveres átalakításának előírása elől.