Kevésnek ítélte a tuningcég az Audi 600 lóerejét, ezért hozzáadott még négyszázat

/
/
1559 megtekintés

A szériában 600 lóerős Audi RS6 Avant teljesítményét 1018 lóerőre húzták fel, biztos ami biztos alapon.

Szinte elképzelem azoknak a szerelőknek az arcát, akikhez durrogva pöfög be egy 605 lóerős Audi RS6 Avant, és fátyolos tekintettel, füstölgő cigarettával a szájuk sarkában, teljes nyugalommal hallgatják végig a tulaj plusz négyszáz lóerő iránti óhaját. Átérezve a tulajdonos és az autója hiányosságait azonnal nekilátnak a munkának, majd egy ezer lóerős szörnyeteggel örvendeztetik meg a megrendelőt.

Jon Olson számára már készült egy brutális, 735 lóerős szörnyeteg az RS6 Avantból, de az Abt most úgy döntött, pár száz lóval túlszárnyalja még ezt is. Fogták hát a 4 literes biturbós V8-at, és a 720 lóerőre beállított erőforrás hajtáslánca mellé még beszereltek egy 288 lóerőre és 317 Nm nyomatékra képes elektromotort is. A 13,6 kilowattórás akksival felvértezett elektromos hajtással 1018 lóerőre és 1291 Nm nyomatékra izmosították az Audit.

Az RS6-E Hybrid Concept névre keresztelt Audi egyelőre prototípusnak számít, amiből kihajigáltak minden olyan ketyerét, ami szabályozhatná az autó teljesítményét. A gyorsuláson négy tizeddel javuló négykerekű 3,3 másodperc alatt szalad fel százig, hogy aztán átlépve a 250 km/h-ás korlátozást akár 320 km/h-val is száguldozhasson. Nem lepődnénk meg, ha innen még kacagva lenne képes tovább gyorsulni.