A tuning mesterek ezúttal egy ’69-es Mustangot morcosítottak 815 lóerőre

/
/
1096 megtekintés

A CR műhelye egy ikonikus Mustang újraálmodására kapott engedélyt, aminek erőforrását sikerült kellően felpaprikázni röpke 815 lóerőig.

Az oklahomai illetőségű Classic Recreations műhelye egy 1969-es Ford Mustang Boss 429-et bütykölt meg, amit a Las Vegasi SEMA show keretein belül gurítottak a nagyközönség elé. Az évek során ikonikussá vált amerikai sportautót sikerült ezúttal is úgy kipofozni, hogy annak sikerült megtartania a szépségén túl az eredeti értékeit, vagyis a bivalyerős V8-ast.

Az 50 éve debütált Boss 429 motorházteteje alá akkoriban a 385-ös 7 literes V8-as egység került, ami méltó ellenfele volt a népszerű, Chryser által elnevezett HEMI 426-os erőforrással. A vérfrissített verzióban megmaradt a Mustang eredeti 7 literese, amit egy átalakítással majdnem 8.500 köbcentire módosítottak. Az egyedi fekete színben pompázó Mustang így 815 lóerőre képes, aminek erejét a 18-as modern felnikre pakolt Michelin gumik és a küllők közül kikandikáló Wilwood fékek igyekeznek megzabolázni.

A megnövelt lökettérfogatú motor önmagában kevés lenne erre a megszámlálhatatlan ménesre, ezért jött még a változtatáshoz egy Centerforce DYAD kuplung és lendkerék, frissített szelepvezérlés és modern üzemanyag-befecskendezés. Ugyan az erőhöz keveset, a külsőhöz már annál többet adnak hozzá a LED-fényszórók, amiket nem sokáig láthatunk a belső tükörben, ha ez a fenevad dühbe jön.

Mivel az ilyen izomautók átalakításában nem kevés munkaóra van, így a végeredményként kapott négykerekűek ára sem filléres tétel. A Mustang Boss 429 ára amúgy majdnem 60 millió forint, értékén pedig sokat dob, hogy limitált számban gyártották, nem sokkal több, mint 1 300 példány készült el belőle.

A műhely egyébként további klasszikus ráncfelvarrására is bejelentkezett már a Fordnál, így a közeljövőben láthatjuk majd a fiatalabb Boss 429-eseket és a Mach 1 modern változatát is.