Habár az 1977-től 1995-ig gyártott Porsche 928 eredeti küldetését (azaz, hogy leváltsa a 911-est) nem teljesítette, V8-as orrmotorjával, passzív hátsókerék-kormányzásával és elegáns vonalvezetésével felhívta magára a világ figyelmét – nem utolsósorban a mai napig ez az egyetlen sportautó, amely elnyerte az Év Európai Autója címet.
Az elmúlt években egyre több manufaktúra kereste magát betegre azon, hogy öreg, léghűtéses 911-eseket alakít át saját (és ügyfelei) szája íze szerint, és csinál belőlük ultraigényes luxusjárművet, ezért most egy francia vállalkozás, a Nardonne Automotive elhatározta, hogy ugyanezt a receptet alkalmazza a 928-asra.
Alkotásuk a típus hosszú gyártási ciklusának különböző pontjairól, számos modellváltozatból használ fel stíluselemeket. A karosszériapanelek szénszálas kompozitból készülnek, a fényszórók változatlanul felnyitható szerkezetűek, de bennük modern LED-ek világítanak. A négyes osztású nappali fény a márka modern típusait idézi, ahogy a fart faltól falig kitöltő, folytonos zárófénysáv is.
Az utastérben a klasszikus formákat értelmezték újra minimalista stílusban, az eredmény teljességgel kortalan. A cég szerencséjére a Porsche már korábban megalkotta a veterán modelljeihez tervezett, de modern multimédiás rendszert, amely okostelefon-integrációra is alkalmas.
A hajtáslánc alapjaiban változatlan, de a V8-as szívómotor a modern vezérlésnek köszönhetően 400 lóerő teljesítményre képes, szemben az eredeti 350-nel. A sebességváltó öt- helyett hatfokozatú, a kormányszervót elektromos egységre cserélték, a differenciálmű részlegesen önzáró szerkezetű, a lengéscsillapítók adaptívak, és feljavították a fékeket. A tervezett vételárról egyelőre nem esett szó; hasonló projektek esetében ez nagyban függeni szokott a kiindulási alapot adó autó állapotától, valamint a megrendelő egyedi igényeitől. A Nardonne szerint ügyfeleik 2024 végétől kaphatják meg autójukat, a várakozási idő azonban ezt követően is jelentősnek ígérkezik.