A Microsoft új platformmal erősít: útjára indítja a Viva Engage-t a Teamsen belül, ahol még Instagram-szerű történeteket is meg lehet majd osztani.
Pontosan ma 10 éve, hogy a Microsoft 1,2 milliárd dollárért megvásárolta a Yammert, egy vállalati célú közösségi hálózati platformot. A 2019-es nagy Yammer-felújítás ellenére a Microsoft egyre inkább a Teamset és az új Viva platformokat helyezte a vállalati kommunikáció középpontjába.
A Microsoft most útjára indítja a Viva Engage-t, egy új, Facebook-szerű alkalmazást a Teamsen belül, amely a munkahelyi közösségi hálózatépítést ösztönzi.
A Viva Engage a Yammer néhány erősségére épít, elősegítve a digitális közösségek kialakulását, a beszélgetéseket és a munkahelyi önkifejezést. Míg a Yammer gyakran a SharePoint és az Office kiterjesztésének tűnik, addig a Viva Engage inkább a Facebookra hasonlít. Tartalmaz egy storylines szekciót, amely gyakorlatilag a Facebook hírfolyamát másolja, beszélgetésekkel, videókkal és képekkel. A platformot nyilvánvalóan a Facebookra hasonlóra tervezték, hogy egyből ismerős legyen mindenki számára, és az alkalmazottak hírek vagy akár személyes érdeklődési körök megosztására is használják.
A Microsoft már egy évtizede próbál valami hasonlót létrehozni, de a Yammer kezdeti, vállalati célú közösségi hálózati integrációja a SharePointba, az Office 365-be, a Dynamicsba és a Skype-ba inkább erőltetettnek tűnt. Így a Microsoft Teams egyre inkább a munka és a kommunikáció központjává vált a Microsoftnál, és ma már számos vállalkozás számára a munkavállalók kommunikációjának és a tartalommegosztásának alapvető pontja.
A Viva Engage egy Stories funkciót is tartalmaz majd, ami gyakorlatilag ugyanaz, mint a Snapchatben és az Instagramon (és amiről a Microsoft tulajdonában lévő LinkedIn tavaly lemondott). A Microsoft Teams-en és a Viva Engage-en belüli Stories lehetővé teszi majd az alkalmazottak számára, hogy ugyanúgy osszanak meg ott személyes tartalmakat, például nyaralási fotókat, mint például az Instagramon.