Thierry Breton, belső piacért felelős uniós biztos nemrég arról beszélt a TikTok vezetőjének, hogy a cégnek mielőbb meg kell felelnie a legújabb EU-s szabályoknak, mert a platformot rengetegen használják a leginkább sérülékeny fiatalok közül.
Az Európai Unió Tanácsa és az Európai Parlament tárgyalói még 2022 tavaszán állapodtak meg az illegális, valamint a hamis online tartalmak terjedésének hatékony kezelését és az alapvető jogok védelmét a digitális térben védelmező új szabályokról. A digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály (Digital Services Act, DSA) a felhasználók számára biztonságosabb és nyitottabb digitális tér létrejöttét, a vállalatok számára egyenlő versenyfeltételeket biztosít.
A Reuters most arról ír, hogy az Európai Unió nyomást gyakorol a TikTokra, hogy megfeleljen a DSA-nak. A jogszabály célja a fentiek mellett az is, hogy javítsa a tartalom moderálását a közösségi oldalakon, valamint átláthatóbb legyen, hogy bizonyos tartalmakat miért távolítottak el, és hogyan célozzák meg a hirdetők a felhasználókat.
Thierry Breton, belső piacért felelős uniós biztos Sou Ce Chew-nak, a TikTok vezetőjének azt mondta, a platformnak már jóval a szeptember 1-jei határidő előtt be kell tartania az új szabályozást. A DSA lehetőséget ad az EU számára, hogy a cégeket az éves árbevételük 6 százalékáig terjedő pénzbírsággal sújtsa, végső esetben pedig akár a piacról is kitilthatja őket.
A platform felhasználói között rengeteg a fiatalabb korosztályhoz tartozó, akikkel szemben nagyobb a cégek felelőssége – szól az uniós indoklás.
Caroline Greer, a TikTok szóvivője a Twitteren azt írta, a vállalat elkötelezett a GDPR, a DSA és más egyéb szabályok betartása mellett.