Egy amerikai felmérésből legalábbis az derül ki, hogy a 12 éven aluliak inkább a YouTube-on fogyasztanak tartalmat, mint a hatalmas népszerűséggel berobbant TikTokon, amit viszont az egyik államban már be is tiltottak.
Bár a TikTok népszerűsége robbanásszerűen növekszik, egy nemrég publikált felmérés szerint a YouTube még mindig kedveltebb az amerikai gyerekek körében, írja a Variety. A kutatás során 12 év alattiakat kérdeztek tartalomfogyasztási szokásaikról; mint megállapították, 10-ből 9 gyerek a YouTube-on fogyaszt tartalmakat, 10-ből 4 pedig a TikTokon.
A felmérésben összesen kétezer gyerek válaszait összesítették. Arra a kérdésre, hogy melyik alkalmazást részesítik előnyben, 43 százalék választotta a YouTube-ot, míg mindössze 21 százalék a TikTokot. Az is kiderült, hogy a szülőket inkább aggasztja a gyermekük TikTok-használata (49 százalék), mint ha a YouTube-on néz tartalmakat (34 százalék).
Régóta a levegőben lóg már, hogy az Egyesült Államok véget vet a TikTok videómegosztó használatának. Szövetségi szinten ez még nem történt meg, de Montana államban már megszületett a döntés: alig egy hónapja írtuk meg, hogy ott betiltották a TikTokot.
Érdekes összehasonlítás, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kutatása szerint a magyar gyerekek körében inkább a TikTok bizonyult népszerűnek. Ezt a felmérést összesen 80, 8 és 15 év közötti gyerekek megkérdezésével végezték. Itt az derült ki, hogy a gyerekek telefonjukkal eltöltött összidejének 18 százaléka a TikTok-on zajlik, további 12 százalék pedig a YouTube-on. A tiktokozás napi átlaga 80 perc, a YouTube-é 37 perc.