A várakozásoknak megfelelően a megszokottnál jóval több igény futott be az új magyar rendszámokra. Leginkább az egyedi azonosítókért volt óriási a hajsza.
Alig több mint egy hete, július 1-jén kezdték el kiadni az új, négy betűből és három számból álló rendszámokat, végleg nyugdíjazva a korábbi, három betűből és három számból álló kombinációkat.
Ahogy arra számítani lehetett, az első napon, illetve héten óriási érdeklődés övezte az új azonosítókat. Július 1-jén, pénteken 1480 szett, azaz darabos és páros rendszámot adtak ki, amiből 1099 pár sorozatot (A-A) helyeztek fel személyautókra – árulta el az Origo érdeklődésére a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt.
Egyedi rendszámokért azonban valósággal megrohamozták az okmányirodákat. Mint írják, az első napon egyhavi átlagos egyéni, illetve egyedi rendszámigényt dolgoztak fel. Számokban kifejezve: korábban országosan átlagosan 35-40 kérelmet nyújtottak be hetente, míg az első napon csaknem 300-at.
Az ezt követő napok is átlag feletti számokat hoztak: július 4-én és 5-én, hétfőn és kedden majdnem 160 igény érkezett – közölte a portállal a Miniszterelnöki Sajtóiroda.
Tájékoztatásuk szerint az utolsó, még a kifutó rendszer szerint legyártott rendszám a THW-647 volt, de az Index Fórumon összegyűlt rendszámvadászok a Jármű Szolgáltatási Platformon végzett lekérdezések alapján arra jutottak, hogy a THV-622 rendszám az utolsó, ami ténylegesen forgalomba is került.