A Stellantis-konszernhez tartozó Dodge márka méltó módon búcsúzik a V8-as benzinmotoroktól: elkészítette minden idők legerősebb és legjobban gyorsuló szériagyártású nyolchengeres személyautóját. A Challenger SRT Demon 170 orrában egy 6,2 literes, kompresszoros V8-as található, amely E85-ös üzemanyaggal (85 százalék etanol, 15 százalék benzin) hajtva1039 LÓERŐT ÉS 1280 NM NYOMATÉKOT KÉPES A HÁTSÓ KEREKEKRE KÜLDENI.Ha viszont normál, 10 százalék etanoltartalmú benzinnel etetik, akkor a teljesítménye 939 lóerőre, a nyomatéka 900 Nm-re csökken, hogy akár egy nagymama is el tudjon menni vele a Walmartba bevásárolni.
Az új SRT Demon 170-es az alapos gyári motortuningnak köszönhetően 188 lóerővel erősebb, mint elődje, a 2017-ben bemutatott Challenger SRT Demon, amely megjelenésekor szintén a világ legjobb gyorsulású és legerősebb szériagyártású, közúton is használható V8-as autója volt.
Abban is világrekorder az új Challenger, hogy milyen jól gyorsul:0-60 MÉRFÖLD/H-RA (0-96 KM/H) PÉLDÁUL MINDÖSSZE 1,66 MÁSODPERC ALATT,igaz, nem álló helyzetből, hanem lassú gördülésből, ami Amerikában megszokott dolog a gyorsulásméréseknél. Korábban a japán, elektromos hajtású Aspark Own tartotta ezt a rekordot 1,7 másodperccel, megelőzve a horvát, szintén elektromos Rimac Neverát és a W16-os benzinmotorral hajtott Bugatti Chiront.
De a klasszikus, negyedmérföldes gyorsulási távon sincs ellenfele az új Dodge-nak a belső égésű motoros, közúti engedéllyel rendelkező szériaautók között: ezt a távot az amerikai National Hot Rod Assotiation által hitelesített mérés szerint mindössze 8,91 másodperc alatt teszi meg (csak 4 tizeddel lassabban, mint a közel kétszer erősebb Rimac
Ez az adat önmagában ELÉG VOLT AHHOZ, HOGY GYÁRI ÁLLAPOTÁBAN MÁRIS KITILTSÁK AMERIKÁBAN AZ NHRA ÁLTAL SZERVEZETT GYORSULÁSI VERSENYEKRŐL,azokon ugyanis a 9 másodpercnél gyorsabb autókban közelező lennie bukócsónek és fékezőernyőnek is.